Grenaa Goes Global

Hej GG!

SĂ„ blev det Grenaa Gymnasiums tur til at fortĂŠlle jer om, hvad vi har gĂ„et rundt og lavet efter den alt for fede elevcamp. Vores fĂžrste opgave var at formidle FN’s verdensmĂ„l. Vi startede med at fremlĂŠgge de ting, vi lavede pĂ„ elevcampen for vores klasser. Her fortalte vi omkring FN’s verdensmĂ„l, og hvorfor de her mĂ„l blev lavet. Vi lavede de samme aktiviteter som pĂ„ elevcampen, for at vores klasser skulle fĂ„ det bedste ud af det. Her opdelte vi klassen, sĂ„ de fik et mĂ„l hver, og derefter skulle fortĂŠlle om mĂ„let, hvor man kaster rundt med garnĂžglen og til sidst skaber dette net blandt verdens befolkning og organisationer. Det virkede utroligt godt, og det fangede klasserne helt vildt. Der var meget positiv feedback pĂ„ det, som vi havde lavet pĂ„ Sct. Knuds gymnasium.

Dette ‘globalmodul’ fungerede utroligt godt, og det har gjort sĂ„dan at mange flere gerne vil deltage i Globale Gymnasiers aktiviteter.

Vi har endnu ikke fĂ„et formidlet FN’s verdensmĂ„l til resten af skolen, og de aktiviteter som vi lavede pĂ„ elevcampen. MEN – det vil vi gĂžre, for vi Ăžnsker, at alle skal vide, hvad FN har tĂŠnkt sig at gĂžre for verden, da disse verdensmĂ„l kan rette op pĂ„ verdens mangler. Udover det, skal alle kende til disse mĂ„l, for at vide, hvad man selv kan gĂžre for at hjĂŠlpe. (som f.eks at tilmelde sig Globale Gymnasier).

1 kommentar

En tanke om “Grenaa Goes Global”

1. Hej Grenaa! Tak for jeres gode – og mange – indlĂŠg! Det er virkelig fedt, at I har afholdt workshoppen for jeres klasser. Det er en rigtig god idĂ© at genbruge Ăžvelserne fra elevcampen. I skriver, at I fik meget positiv feedback. Vil I sige lidt mere om det? Hvordan oplevede I, at de andre elever tog imod FN’s nye verdensmĂ„l?
    Nu hvor I virker fulde af idĂ©er – har I sĂ„ tĂŠnkt pĂ„ flere mĂ„der, hvorpĂ„ Grenaa Gymnasium kan vĂŠre med til at sikre, at vi nĂ„r verdensmĂ„lene? / Lise